Visa magen

I dag har vi startat igång terminens temavecka, Vem är du på nätet? med våra åk 7 elever.
Dag 1 har innehållit en bra föreläsning av en kille som heter Andreas Jonsson ( http://www.mrjonsson.net/ )
och han pratade om attityder på nätet, om rätt och fel på nätet och IRL.
Tankeväckande och mycket intressant!
 
Något som kan vara svårt  när man har ett sånt här tema är att eleverna kan ha kommit väldigt olika långt i tex hur man använder olika sociala medier, något som blev väldigt tydligt i ett samtal med några killar under dagens lunch.
 
Vi kom in och började prata om vad man ska och inte ska lägga upp tex på instagram och där jag tog som exempel att jag har haft diskussioner med min son om att tänka sig för när han tidigare la upp olika spännbilder  på sin mage.
 
Det här att man skulle lägga upp bilder på sin mage var helt obegripligt för killarna och det tog lång tid innan dom förstod att det inte var JAG som hade lagt upp bilder på min mage utan min son som var lika gammal som dom.
 
Rätt charmigt att dom fortfarande är så oförstörda att kopplingen mellan att visa upp sig för att vara läcker och snygg inte finns utan för dom är fortfarande en mage bara en mage och utifrån det tänket funkar en lätt sladdrig 45-årig mage alldeles utmärkt.
 
Tror dock att jag håller magen för mig själv alldeles oavsett!
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: