Havet, tapas och lite älskog

Vårt hostel har många fördelar men också några nackdelar där lyhördheten är det värsta.
Det är rätt tunna väggar och det mesta hörs rätt bra något jag har tyckt varit helt okej, tills i natt.....
För i natt bestämde sig mina grannar att dom ville uttrycka sin kärlek för varandra både högt och länge.
Måste säga att jag faktiskt blev lite imponerad över deras energi och uthållighet men något dom behöver jobba på är ljudeffekterna.
Att hon ylade oj oj lite då och nu blev lite långrandigt efter ett tag och jag hoppas att dom utökar reportoaren med ett åååhhh eller något liknande.
Vågar i alla fall gissa att det är några tämligen unga och barnlösa personer för dom har upprepat bravaden 2 gånger till under dagen och jag vet nog inga par med barn som skulle orka att hålla på så här.
En intressant upplevelse!
Nåväl, lite trött sparkade jag och brollan igång dagen på café Emma precis som igår men i dag blev det lite annat gott till frukost.


Fruktsallad, kaffe och smörgås smakade mumma.
Efter frukosten väckte vi sonen och åkte ner till HAVET!

Blåsigt men så vackert.

Den gamle och havet!
Vi for därefter till den berömda  katedralen och helt ärligt tänkte jag att hur kul kan en hög sten vara egentligen?!
Väldigt mäktig visade det sig.



Dagens selfie tog vi utanför katedralen som jag nästa gång ska ta mig tid att gå in i och titta runt i.

Resten av eftermiddagen hängde vi på en irländsk pub och kollade fotboll.

Ja det gick ju inte helt bra kan man ju säga men ölen var god!

Vår sista middag här i Barcelona blev tapas på en trevlig restaurang där vi kunde sitta ute... Som alla kvällar förövrigt. 
En liten sak som gör så gott i själen.

Fick bara med potatas bravo sen kunde jag inte vänta längre med att äta så resten kom inte med på bild.

Vi tog en tidig kväll för att börja packa och fixa inför hemresan i morgon.


Jag för min del lyxade till ordentligt för hur skönt är inte ett skumbad när man har gått massor och fötterna ömmar.
Kommer att sova som en prinsessa i natt..... Bara grannarna kan hålla sig lugna.


Kommentarer:

1 Pernilla:

Jag reser aldrig någonstans utan öronproppar. Aldrig. För övrigt - grymt avis på Barcelona. Min favvostad.

Svar: Barcelona var grymt! Underbar stad som jag kommer åka tillbaka till, garanterat!
Joanna "Humlan" Lundin

Kommentera här: